راه حل Signed Exchange شرکت گوگل ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

تاريخچه کوتاه از AMP

شرکت گوگل AMP را در سال 2015 به عنوان پروژه اي مربوط به منابع باز در سئو ايجاد کرد تا سرعت بارگذاري صفحات را در دستگاه هاي تلفن همراه افزايش دهد و موفق شد تا عملکرد سئو ي وب سايت ها در تلفن همراه را به طور چشمگيري افزايش دهد. شرکت گوگل به شدت نگران اپليکيشن هاي قرار گرفته بر روي موبايل بود که تحت تاثير ترافيک وب براي سئو قرار گرفته بودند و قصد داشت تا راهي براي تشويق مجدد مردم به استفاده از وب سايت بر روي موبايل پيدا کند. در فوريه سال 2016، شرکت گوگل صفحات AMP را درون نتايج جستجوي سئو ي موبايل به کار گرفت.

(AMP يک پروژه تحت نظر گوگل در سئو است که هدف آن افزايش سرعت ارائه محتوا با استفاده از کدهاي ساده مانند AMP HTML در صفحه ابزارهاي کوچک مانند موبايل مي باشد. به عبارت ساده تر، AMP درسئو يک راهي براي ايجاد صفحات وب براي محتواي استاتيک و به صورت HTML ( صفحاتي که بسته به رفتار و عمليات کاربر تغييري نمي کنند) است که باعث بارگذاري سريع آن ها مي گردد و بر روي سئو تاثير مي گذارد .

يکي از مکان هايي که AMP استفاده مي شود در پروژه سئو ي توليد سريع مقالات فيس بوک است که با اين تکنولوژي فيس بوک مي تواند محتواي نويسندگان خود را به صورت مستقيم از طريق خبرنامه ارسال نمايد که محتواي سئو سريع تر از بارگذاري يک صفحه در موبايل، به نمايش داده مي شوند.

AMP از فريم ورک اپن سورس استفاده مي کند و به همين دليل ديگر شرکت ها براي توليد محتواي سئو و صفحات HTML خود از به راحتي مي توانند از اين فريم ورک استفاده کنند)

به دليل اين که اغلب منتشر کنندگان سئو و وب سايت هاي آن ها براي موبايل بهينه سازي نشده بودند، AMP نيازمند تجزيه و تحليل هاي زيادي بود. براي بارگذاري سريع تر صفحات سئو ، شرکت گوگل نياز داشت تا همه موارد را از پيش Render کند و از اين ساختار استفاده کند. با اين روش، شرکت گوگل موفق شد تا صفحات را با سرعت بيشتر درون دستگاه هاي موبايل بارگذاري کنند، گرچه اين ويژگي سئوگاهي اوقات مورد بحث قرار مي‌گرفت و برخي افراد با آن مخالفت مي کردند.

چرا ناشران بايد Signed Exchange کنند؟

Signed Exchange چيست؟ در ادامه با اين تکنولوژي سئو و توصيف آن توسط شرکت گوگل همراه هستيم.

Signed Exchange در واقع زير مجموعه اي از فناوري در حال ظهور به نام Web Package است که ناشران سئو را قادر مي‌سازد تا محتواي خود را به صورت قابل حمل، يعني براي توزيع مجدد توسط افراد ديگر در دسترس قرار دهند، در حالي که يکپارچگي و اصل محتواي سئو حفظ مي‌شود. محتواي قابل حمل داراي مزاياي فراواني از جمله ارائه سريع تر محتوا براي تسهيل اشتراک آن بين کاربران و تجربيات اينترنتي ساده تر است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/125/





:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: